Garden of Dreams

17 augustus 2017 - Garden Of Dreams, Nepal

Hallo daar!

Om te beginnen ik heb geen last van de overlast door de regen. In andere gebieden is de schade wel heel erg, maar ik zit gelukkig veilig!

Verder mocht ik vanochtend lekker thuis alles voorbereiden voor de middag, omdat de andere medewerkers naar een gebied gingen waar veel schade is door modderstromen. Ik mocht helaas niet mee vanwege bepaalde regels, maar dit is achteraf maar beter ook want bleek toch niet helemaal risico vrij te zijn om naar dit gebied te gaan. Er is namelijk kans op modderstromen en dan zit je dus voor 10 tot 12 uur vast in dat gebied en dat wil ik natuurlijk liever niet.
Toen ik klaar was met voorbereiden en mijn school dingen ben ik naar het project gegaan. Toen ik hier aankwam waren er alleen een paar kinderen en verder helemaal niemand die een oogje in het zeil hield. Dit vond ik wel wat gek, maar had gister al gehoord dat het dus normaal is dat de kinderen soms de hele middag gewoon alleen zijn op het project en dat het vaker voorkomt als zij out reachend werk gaan doen.
Er was voor mij dus vrij weinig te doen, omdat de kinderen alleen maar aandacht hadden voor de tv. Na wat (mislukte) pogingen te doen om ze in beweging te krijgen ben ik uiteindelijk maar naar huis gegaan. Het was super lekker weer vandaag dus besloot ik om de middag te gaan besteden met mijn kleurboek in het park "the Garden of Dreams". En dit bleek een hele goeie beslissing te zijn! Ik heb onwijs veel foto's gemaakt en (blijkbaar) heel lang lekker in het gras gezeten en genoten van de rust. Toen ik me bedacht dat ik misschien ook is weer terug naar huis moest gaan bleek dat ik al 3 uur in het park had rond gehangen haha. Ik had helemaal geen besef gehad van de tijd. Het was zo rustig en relaxed in het park en dat terwijl het gewoon naast de straat is waar het zo druk is en de lucht zo vreselijk vies is. In het park hoorde je overal vogels en zag je overal eekhoorntjes rond rennen!

Ook besefte ik me vandaag opeens dat het vandaag twee weken geleden is dat mijn reis begon! Eigenlijk best gek dat de eerste paar dagen het net voelde alsof het een eeuwigheid duurde en dat nu twee weken later ik het gevoel heb dat het zo ontzettend snel gaat!
Ik geniet met volle tuigen en ben al lekker bezig met het plannen van mijn weekend plannen. Ik heb deze week twee Belgische studentes ontmoet die in het ziekenhuis stage lopen en ga zaterdag met hen naar Bodhnath. Wat ik zondag ga doen moet ik nog even zien, maar Patan wordt mij erg aangeraden en Rama zei ook dat ik hier prima alleen heen kon gaan!

De foto's van vandaag komen eraan en ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van mijn verder avontuurtjes!

Liefs, Hilde