rummikub, rust en enthousiasme vanwege HIMALAYA!

10 oktober 2017 - Kathmandu, Nepal

Namaste!

Ik ben inmiddels, sinds gister weer begonnen met stage! De vakantie zit er weer, maar over iets meer dan een week heb ik weer vijf dagen vrij haha!
Ook zit ik niet meer alleen, ik heb namelijk een roomie! Samen met Joosje ga ik ook naar de school en samen kunnen we dus ook alle belevenissen delen en bespreken. Dit is toch wel erg fijn om af en toe lekker in het Nederlands te doen hoor.

Verder ben ik zoals jullie weten een paar dagen naar Nagarkot geweest en zoals sommige misschien via sociale media hebben gezien heb ik het heeeerlijk gehad!
De reis ernaar toe, bij iemand achterop de scooter, was heftig en hobbelig maaar ik ben heel huids aangekomen. En eenmaal daar merkte ik meteen hoe heerlijk rustig het was en hoe ontzettend schoon de lucht daar is!
Ik heb dus heerlijk de eerste twee nachten in een soort tenthuisje geslapen, jaa ik heb gewoon twee nachtjes eigenlijk een beetje gekampeerd! Verder ben ik lekker vroeg op gestaan (rond 5 uur sochtends) om de onwijs mooie zonsopgang te kunnen zien en de tweede ochtend ook, jaaaaa het HIMALAYA GEBERGTE! Ja toen ik dit zag was ik echt zo blij als een kind in een snoepwinkel!
In dit eerste hotelletje waren erg veel reizigers, waaronder een Nederlander, Duiters en vier Australiërs waar ik heerlijk mee gegeten, gekletst en rummikub gespeeld heb! Ook ben ik hier naar een uitkijk toren gewandeld, waar ik wel even met knikkende knietjes een trap op moest en vervolgens nog wel angstig van een pracht uitzicht genoten heb! De trap achterste voren weer af vond ik niet zo plezierig, maarja als je boven bent zal je toch ook weer naar beneden moeten haha!

De laatste nacht verbleef ik in een ander, en wat luxer, hotel. Hier kon ik naar toe lopen via een Nature Trail in plaats van langs de weg. Nou dat klinkt natuurlijk veel leuker! En leuk was het zeker en ook echt heerlijk om gewoon een half uur lang door het bos te lopen, met af en toe zoveel planten over de weg dat je bijna geen pad meer zag. Af en toe zat er ook een gat in de weg, wat toch wel een obstakel was met een backpack, maar ook bij het tweede hotel ben ik veilig aangekomen! Na een wandeling waarbij ik in de bossen helemaaal niemand tegen ben gekomen, kwam ik bij een heel rustig hotel aan, buiten het echte dorp waar alle toeristen dus zitten. Bij aankomst zag ik al weinig mensen, en het bleek ook dat iedereen die er was er werkte, ik was de enigste gast! Ja dat was toch wel even wat anders dan het hotel met alle reizigers hahaha.
Uiteindelijk heb ik hier wel heeeerlijk en lekker lang geslapen en overdag genoten van het uitzicht op, ja ja het Himalaya gebergte, de eigen Stupa die het hotel had en het heerlijke eten (want ja ik werd echt super verwend zo als enigste gast haha!).
Dan is het dus eigenlijk toch ook wel lekker om gewoon even helemaal niks aan sociaal contact te hoeven doen en gewoon lekker de hele dag in een lig stoel in de zon een boek te kunnen lezen!
Na heerlijk tot rust te zijn gekomen en in de ochtend een goed en uitgebreid ontbijt te hebben gehad, ben ik lopend richting Sankhu gelopen (een plaatsje op 2,5 uur lopen van Nagarkot). Het was een hele mooie dag, de zon scheen heerlijk, wat de wandeling dus wel wat zwaarder maakte. Maar toen ik midden in een dorpje terecht kwam en echt het leven daar zag werd ik toch wel heel blij! Dat er vervolgens twee meisjes naar je toe komen om te vragen of je een foto van ze wil maken met de grote camera, dan geniet ik al. En toen ik vervolgens voorstelde om ook samen een selfie te maken, ja toen waren de meisjes helemaaal blij! Ik mocht toen ook even in hun huisje kijken hoe dit eruit zag, en hier schrok ik toch wel van. Het is gewoon een ruimte met plekje om te koken aan de ene kant en twee bedden aan de andere kant. En hier wonen dan dus 6 mensen... Ja dat is toch wel even slikken dan. Maar het feit dat de kinderen er zo blij mee zijn en zo genieten van kleine dingen als een selfie, ja dat maakt het dan toch wel wat makkelijker. Ze zijn dit ook gewend en ze zijn gelukkig en gezond en in principe gaat het daar ook om.

Uiteindelijk een Sankhu aangekomen te zijn besloot ik hier een bus te pakken in plaats van verder te lopen, want ja zo'n stuk met een backpack lopen was voor de eerste keer toch nog wel zwaar haha! Na goed nagevraagd te hebben of ik de goeie bus had stapte ik in, om na 2 uur erachter te komen dat de bus toch niet daarheen ging wat ze zeiden. Dus toen heb ik nog maar even 4 km extra gelopen om vervolgens thuis te rusten en te douchen haha!
Het waren dus dagen vol relaxen, wandelen en heel veel zien en ik wil zeker nog wel een paar dagen terug naar Nagarkot!

Zaterdagavond heb ik gezellig met Ram, Amrit (de coördinatoren in Nepal) en Joosje gegeten in een restaurant waar Nepalees gedanst werd. Het was er dus wel heel erg toeristisch, maar het eten was super lekker en de dansen waren heel leuk om een keer te zien! En aan het eind van de avond hebben we natuurlijk ook even geprobeerd om mee te dansen, wat nogal wat gegiechel opleverde, maar wel echt super tof was om te doen!

Na zondag nog even lekker uitgerust te hebben voordat de vakantie dan ook voor mij weer over was, ben ik maandag weer met veel zin naar stage te gaan. Want vakantie is leuk, maar ik vind het toch ook wel fijn nu weer lekker met de kinderen aan de slag te gaan! En als je dan maandag aankomt en de kinderen begroeten je weer en zijn blij je weer te zien, ja daar doe ik het voor en daar krijg ik ook weer energie van!

Ik geniet dus nog steeds en ga ook zeker nog lekker veel weekend uitstapjes maken en met volle tuigen genieten van mijn tijd op de school, het land zelf en de cultuur!

De foto's van afgelopen dagen zal ik er binnenkort ook even opzetten, met alle jaloersmakende uitzichten en al hihii!

Liefs vanuit het heeerlijke Nepal!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl