Feest, filmavond, frietjes en hele harde onweer

31 augustus 2017 - Kathmandu, Nepal

Hallo Allemaal!

Weer even een update van de afgelopen dagen! Ik was van plan lekker rustig aan te doen dit weekend, want ik heb immers alle tijd hier haha. Ik had dit bedacht en toen kreeg ik op vrijdagavond van Sarthak (de neef) te horen dat Adity (mn zus hier) zaterdag 27 werd. Zaterdag ben ik dus lekker even Thamel in gegaan opzoek naar een kadootje. Hier heb ik ook Shree gezien, die mij in Nederland de taalcursus heeft gegeven. Het was heel leuk om hem een keer in zijn land te zien!
Ik ben thuis gekomen met kadootje en een leuke tas voor mezelf haha! Voor de avond was ik door Adity uitgenodigd om met haar vriendinnen en vriend mee uit eten te gaan. Dit heb ik natuurlijk lekker gedaan en was ook wel grappig want ze spreken natuurlijk toch snel allemaal Nepali haha. Ik verstond dus af en toe een woordje en soms werd er wat vertaald. Ondanks het feit dat ik ze niet helemaal verstond was het wel onwijs gezellig!

Zondag heb ik lekker lang geslapen en lekker een dagje niks gedaan. 's Avonds ben ik met Adity, haar vriend, Sarthak en een nichtje naar Annabelle geweest. Ik raad de film zeker aan! Mijn gezelschap (de dames) waren dan ook wel echt heel grappig, die zaten bijna bij elkaar opschoot zo eng vonden ze het haha. Na de film zijn we nog lekker wat gaan eten bij een pizzeria (yes geen rijst haha).

Dinsdagavond hadden de Belgische studentes bedacht in Thamel ergens wat te eten als afscheidsetentje. Ik was erg moe, maar heb uiteindelijk toch besloten mee te gaan. Ik had wel honger en we gingen naar de enigste frituur in Nepal. Ja en die kon ik toch eigenlijk niet missen! Dus lekker smullend van een patatje oorlog (ja zo stond het ook echt op het menu) en leuke gesprekken in het Belgisch/Nederlands heb ik een hele gezellige avond gehad.

In mijn rustige weekend en bij de frietjes, waarin ik nog best veel gedaan heb, heb ik ook weer twee Nederlandse meisjes leren kennen die hier allebei nog een tijdje zitten. Natuurlijk even telefoonnummers uitgewisseld, want af en toe Nederlands praten en dingen samen doen is toch wel heel erg fijn!

En dan de harde onweer uit de titel. Ja afgelopen nacht was me wel een nacht zeg haha! Het flitste 's avonds een beetje, maar dat doet het wel vaker dat is hier niet zo spannend. Maar afgelopen nacht werd ik rond 1 uur wakker van het felle licht van de flitsen en de onwijs harde klappen van het onweer.
De donder was onwijs hard en dan komt er ook nog bij dat het dus heel erg door galmt vanwege de heuvels/bergen. De nagalm van de ene donderklap is nog niet over of de andere klap komt alweer.
Ik ben dan al niet zo'n fan van harde onweer, nou dit was dus geen pretje! Ik ben dus maar al knuffelend met een kussen en mn oren bedekkend in bed gaan liggen en geprobeerd te slapen. Ja hoor slaap ik bijna knalt het weer zo hard dat ik me dood schrik!
Naast het onweer regende het ook lekker hard. Zo hard zelfs dat de regen onder mijn door deur mijn kamer in kwam, hier heb ik wel echt even om gelachen midden in de nacht! Gelukkig was het alleen een dikke plas meteen voor de deur en kwam het niet ver in mijn kamer.
En dan wordt je in de ochtend wakker en schijnt de zon weer lekker in je snufferd. Gelukkig was de plas water ook weg en zit er nu alleen plek in het tapijt dat wat vochtig is.
Rama heeft al gezegd dat er een kans is dat het vanavond weer gaat onweer dus ik schakel mijn oordopjes denk ik maar in voor de zekerheid!

Het regenseizoen loopt wel tegen het einde aan nu, wanneer het nou precies over is dat lijkt niemand te weten, maar dat het bijna over moet zijn dat wordt me wel overal verteld. Dus we zullen zien!

Verder is het bijna weekend! Ik heb totaal nog geen plannen, maar ja dat had ik vorig weekend ook niet en toen heb ik ook niet stil gezeten haha. Ik zie dus nog wel wat het weekend brengt en ik zal jullie op hoogte houden van mijn avonturen!

Liefs!

1. Pim:
    31 augustus 2017
    Super gaaf dat je deze ervaring aangegaan bent. Erg leuk om al je belevenissen daar te lezen. Succes en veel plezier nog!