Gai Jatra

9 augustus 2017 - Kathmandu, Nepal

Namaste!

Gisterochtend ben ik dus naar het festival 'Gai Jatra' (verteld koe festival) geweest. Tijdens dit festival worden de overledenen herdacht. Er lopen allemaal koeien, mensen, verkleden kinderen en mensen met foto's van overleden dierbaren in een lange parade over een Kathmandu Durbar Square. Tijdens de parade wordt er ook veel muziek gemaakt en aan de kinderen (die de speciale kleden aan hebben) wordt geld en/of eten gegeven.
Het was super indrukwekkend en mooi om dit mee te kunnen maken! De foto's van het festival zet ik er ook zo nog even op zodat jullie een indruk kunnen krijgen van het festival.

Verder gaat het in het gastgezin en op stage ook heel goed. Vooral stage is nog erg wennen, dit mede omdat het communiceren met de kinderen nog erg lastig is. Ik spreek dan wel een paar woorden Nepali, maar de iedereen praat hier zo snel dat ik het niet helemaal begrijp. Omdat ik merk dat het op stage dus wel lastig is wil ik meer met de taal gaan oefenen.

Ik heb vandaag de school gezien waarmee mijn project samenwerkt. Ik vond het erg mooi om te zien hoeveel het HeartBeat project doet voor deze school. Ze hebben bijvoorbeeld de school helemaal opgeknapt door de muren te verven, schoolbanken aan te schaffen en whiteboards op te hangen. Ik geniet ook heel erg van het feit dat alle kinderen hier zo ontzettend blij zijn, met dat kleine beetje wat ze hebben. Daar kunnen wij in Nederland af en toe nog wel wat van leren denk ik haha,

Morgenochtend ga ik naar een ander project van HeartBeat. Mij is verteld dat deze plek erg beschadigd is door de aardbeving van twee jaar geleden en dat er dus een soort noodopvang is geplaatst door HeartBeat. Ik ben dus erg benieuwd naar wat ik hier morgen ga aantreffen. Ik neem natuurlijk mijn camera mee om alles vast te leggen en ik doe ook maar goede stevige schoenen aan ;)

Heel veel liefs en ik vind het erg leuk om te horen dat mijn blog ook daadwerkelijk gelezen wordt!

1. Thijmen Willemsen:
    9 augustus 2017
    Gafe fotos veel plezier !!!
  2. Daphne:
    10 augustus 2017
    Gaaf hoor die foto's en dat festival!!
  3. Keimpe:
    15 augustus 2017
    Kregen van mama door dat je een log bijhoudt. Dat willen we natuurlijk graag lezen. Van ons een heel goede tijd daar. Wat een indrukken die je op! Geweldig. Liefs van ons . K&K