gastgezin en stage

7 augustus 2017 - Kathmandu, Nepal

Namaste!

Ik ben gister middag aangekomen bij het gastgezin en de mensen zijn super lief! Mijn hostmama is ontzettend aardig en heeft me getroost en gerustgesteld. Ook is er een dochter die heel lief is en allemaal leuke dingen samen wil gaan doen. Nadat ik mijn tas had uitgepakt en mijn spullen een plekje had gegeven voelde het al wat prettiger. Lastig is het nog wel, maar dat hoort er denk ik ook gewoon een beetje bij.
Verder heb ik hier gewoon geroosterd brood als ontbijt en als avondeten krijg ik Dal Bhat, dit is rijst met een curry. Het eten is hier best pittig maar ze houden er in het gastgezin rekening mee dat Nederlanders dat minder goed aankunnen haha. Ook eten ze de rijst hier met hun handen en dit moest ik natuurlijk proberen! Dit ging alleen totaal niet goed, de helft viel naast m'n mond en ik verbrande bijna mijn vingers haha. Hier moet ik dus nog even mee oefenen en voorlopig pak ik toch maar even een lepel.

Verder ben ik vandaag voor het eerst naar mijn stage geweest bij het Heartbeat centrum. Dit vond ik wel spannend om te doen, maar was uiteindelijk heel erg leuk. Ik heb samen met twee meiden van het lokale team gekeken naar wat ik allemaal kan doen en mijn ideën waren meer dan welkom. Toen de kinderen kwamen begon het feest. De eerste twee meisjes nodigde me meteen uit om een spelletje te doen en ik werd overrompeld door vragen. Lang niet alle kinderen spreken Engels dus de kinderen die het wel spreken die spelen, met liefde, voor tolk. Ook hebben de kinderen veel gelachen om het feit dat ik een beetje Nepali spreek, dit vonden ze fantastisch en ze grepen meteen hun kans om me wat meer te leren.
Vanwege het festival seizoen waar ik midden in zit hebben veel meisje henna op hun handen en één meisje greep dan ook meteen de kans om ook mijn hand te versieren!

Dus ondanks dat het allemaal nog wat wennen is heb ik het hier onwijs erg naar mijn zin! Ik heb voor morgenvroeg meteen een uitje gepland waar mijn hostmama mee heen gaat. Er is morgen namelijk een festival om de overledenen te herdenken. Ik vind dit zo'n mooi idee dat ik dit natuurlijk niet wil missen. Omdat de kinderen van het centrum niet naar festivals kunnen is het centrum open en druk. Gelukkig, voor mij, is het festival heel interessant tussen 8.00 en 10.00 uur in de ochtend en hoef ik pas om 11.00 op mijn stage te zijn!

Ik zal morgen foto's maken bij het festival om dit met jullie te kunnen delen en binnenkort komen er ook foto's van mijn stageplek!

Veel liefs,

Hilde

1. Jan Gert:
    7 augustus 2017
    Leuk verhaal hoor, het enthousiasme straalt er van af.
    Groetjes van uit Winschoten, van opa en oma en van mij natuurlijk en veel succes en PLEZIER!
  2. Keimpe:
    15 augustus 2017